Jak ważne jest firmowe logo

Jak ważne jest firmowe logo

Logo stanowi nie tylko charakterystyczny znak danej firmy. Symbol, który będzie się jednoznacznie kojarzy z określonym działalnością może wpłynąć pozytywnie na jego odbiór przez potencjalnych klientów. Oryginalnie zaprojektowane logo jednoznacznie zidentyfikuje markę oraz zainteresuje inne osoby.

Jakie powinno być idealne logo?

Musi ono być znacząco odróżniające się od konkurencji i podkreślać indywidualność danej działalności. Jest to pierwszy krok w budowaniu identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Dobrze skomponowane z łatwością nakieruje tok myślenia odbiorcy oraz podkreśli priorytety działalności danej instytucji. Logo może zawierać nazwę firmy lub symbol, który będzie kojarzył się ze sprzedawanym produktem lub z oferowanymi usługami. Logo może niekiedy być metaforą i symbolicznie przedstawiać pewną idee oraz wywoływać odpowiedni nastrój  u odbiorców. Łagodne linie sprawiają, że całość będzie prezentowała się delikatnie i subtelnie, natomiast mocne kolory i ostre krawędzie wywołają efekt bardziej dynamicznego i energicznego wizerunku.

Projektowanie logo to jedna z bardzo ważnych dziedzin należących do projektowania graficznego. Specjalista pracując nad symbolem danej firmy będzie musiał cechować się dobrym wyczuciem gustu, stylu oraz pomysłowością i kreatywnym spojrzeniem na świat. Logo umożliwia rozpowszechnienie danego produktu lub usługi na sporym obszarze. Rzucający się w oczy symbol będzie rozpoznawany i zapamiętywany nawet podświadomie przez przechodniów. Dobrze zaprojektowane logo jest podstawą sukcesu danej firmy, która będzie cieszyła się rosnącą popularnością w społeczeństwie.projekty logo cena

Logo pomoże ci w promocji firmy

Logo może być wykorzystywane w różnych środkach przekazu. Może być  umieszczane na reklamach, wizytówkach , wszelkich produktach reklamowych, na budynkach  czy na stronie internetowej. Takie działania sprawią, że firma szybko będzie kojarzona z wyglądem danego logo przez to będzie wzbudzała zainteresowanie wśród wielu ludzi.

Niezwykle ważne jest jego wielkość oraz kolor. Ciepłe, czerwone barwy zazwyczaj wykorzystywane są w przedsiębiorstwach oferujących produkty spożywcze, gdyż kolor ten kojarzy się ze smakiem i apetytem. Przedsiębiorstwa, które stawiają na ekskluzywne produkty lub usługi zazwyczaj charakteryzują się minimalistycznym logo, które będzie pokazywało ich pełen profesjonalizm. Firmy zajmujące się produktami dla najmłodszych zazwyczaj posiadają w swoim logo zabawną czcionkę, która będzie miło kojarzyła się rodzicom i ich dzieciom.

Logo w marketingu – personalizowane krówki

Wykorzystywanie gadżetów reklamowych w marketingu i PR to wciąż obecna praktyka. Jak więc sprawić, aby wspomniane drobiazgi były trafione i przykuwały uwagę? Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie nie tylko zmysłu wzroku, ale także smaku np. w postaci krówek z nadrukiem w postaci znaku danej marki. Otrzymany upominek z pewnością zapadnie w pamięć, a dodatkowo cena za wykonanie personalizowanych krówek z pewnością nie będzie wygórowana.

Logo zaprojektowane przez grafika nie może być przypadkowe. Pamiętajmy, że raz wprowadzone logo utkwi w pamięci wielu osobom, dlatego jego zmiana w przyszłości może być dosyć trudna, jednak nie niemożliwa. Najlepiej jednak zdecydować się na konkretny projekt i wykorzystywać go niezmiennie przez cały czas. Dzięki temu logo to zakorzeni się głęboko głowach klientów i będą oni z łatwością identyfikować nazwę danej firmy z produktami lub usługami jakie oferuje.