Menu

Przegląd udogodnień w pokojach hotelowych


Standardowe wyposażenie pokoju hotelowego różni się w zależności od klasy hotelu, jego lokalizacji, przeznaczenia, a czasem nawet wyobraźni właścicieli. To, co jeszcze do niedawna było widziane jako dodatkowe udogodnienie, jak choćby dostęp do bezprzewodowego Internetu, dziś powinno pojawiać się nawet w hotelach niższej jakości, bo tego też oczekują obecnie goście hotelowi. Na co jednak faktycznie można liczyć płacąc za nocleg w hotelu, a które udogodnienia mogą być ekstra dodatkiem wymagającym dopłaty do lepszego standardu pokoju?

Przegląd udogodnień w pokojach hotelowych – hotel ***

Aby móc w pełni przeanalizować standardowe wyposażenie pokoi hotelowych warto skupić się na jednej klasie hoteli i na ich podstawie oceniać co takiego mogłoby się znaleźć w tańszym lub droższym hotelu w okolicy. Czynnikiem, który warto wziąć jednak pod uwagę przy rozważaniu udogodnień w pokojach hotelowych jest przeznaczenie samego hotelu i jego lokalizacja. Z reguły  nastawione na schemat B&B nie będą oferowały obiadów wliczonych w cenę pokoju, ale zagwarantują za to dostęp do strzeżonego parkingu samochodowego. Nie każdy hotel zdecyduje się też na zamontowanie w pokojach udogodnień dla rodzin z dziećmi czy przestrzeni dla zwierząt, jeśli ze względu na wygodę i prywatność innych gości nie decyduje się na obsługę tej grupy osób. Pewne jest jedno – właściciele hoteli muszą nieustannie rozwijać swoją ofertę, dostosowując się do obowiązujących standardów branżowych i wymagań klientów.

Przykładowe udogodnienia w pokoju hotelowym omówimy na podstawie Jasek Premium Hotel Wrocław ***, który jest promowany przede wszystkim jako hotel biznesowy, nastawiony na organizację różnego rodzaju wydarzeń firmowych i imprez okolicznościowych. Zgodnie z informacjami na stronie hotelu porównanymi ze standardowym wyposażeniem innych hoteli w okolicy, w dobrze przygotowanym pokoju hotelowym powinno znaleźć się przede wszystkim wygodne, szerokie łóżko lub łóżka, w zależności od tego na ile osób przygotowany jest pokój i jakie życzenia odnośnie wyposażenia mają sami goście. Hotel może zaoferować możliwość wyboru pomiędzy pokojem standardowym, a wersją DeLux, w której znalazłoby się w takim wypadku łóżko King Size, a także możliwość dostawienia łóżka dla dziecka na życzenie klienta.

Bardzo ważnym udogodnieniem w pokoju hotelowym jest oczywiście łazienka przynależąca do pokoju i nie współdzielona z innymi gośćmi hotelu. W łazience powinna znaleźć się wanna lub prysznic i pełna armatura sanitarna w zadbanym stanie, a dodatkowo mogą pojawić się tu elementy takie jak suszarka, komplementarne ręczniki, szlafrok czy kosmetyki dla gości. Niezbędnym elementem pokoju hotelowego jest też szafa, w której goście mogą bezpiecznie przechowywać swoje rzeczy osobiste i bagaże.

Wśród udogodnień pokoju hotelowego nie należy zapominać o dodatkach takich jak telewizor, bezprzewodowy Internet, czy telefon umożliwiający połączenie się z hotelową recepcją. W pokojach można spotkać też coraz częściej minibary, ekspresy do przygotowania kawy oraz sejfy, szczególnie wygodne podczas dłuższego pobytu w hotelu.  

Dodatkowe udogodnienia dla klientów biznesowych

 

 

Coraz wyraźniejszym trendem na rynku hotelarskim jest dostosowywanie hoteli do obsługi klientów biznesowych, którzy do hotelu przybywają w trakcie delegacji firmowej, konferencji czy wyjazdu służbowego. W ich przypadku w pokoju muszą znaleźć się udogodnienia takie jak biurko i krzesło do wygodnej pracy czy lepiej wygłuszone ściany zapewniające prywatność podczas rozmów telefonicznych. Ważny jest tu też bezpieczny i szybki Internet bezprzewodowy, dostępny w każdym punkcie pokoju i umożliwiający prowadzenie rozmów czy wideokonferencji bez większych zakłóceń. Warto, by na terenie hotelu znalazła się też dedykowana przestrzeń do pracy, w tym także sala konferencyjna w której można poprowadzić spotkania biznesowe czy pracować na dodatkowym sprzęcie takim jak projektory, głośniki czy białe tablice.

Kwestia standardowego wyposażenia pokoju nie jest regulowana zewnętrznie i choć hotele o określonej klasie zwykle oferują podobne udogodnienia dostępne w pokojach dla wszystkich gości, każdy właściciel może wyróżnić swój hotel na tle konkurencji właśnie poprzez dobry stosunek ceny do proponowanych dodatków i wyposażenia dostępnego w standardzie wyposażenia pokoju.

Parse error: syntax error, unexpected 'mythemeshop' (T_STRING) in /home/ltbseo31/domains/mejdinpoland.pl/public_html/wp-content/themes/monospace/comments.php on line 14