Jak dobrać regały do swojego sklepu?

Regały sklepowe to jedna z najważniejszych części wyposażenia każdego sklepu niezależnie od branży. Tego typu części wnętrza lokalu dobiera się głównie pod względem zastosowania oraz określonej branży. W zależności od zastosowania oraz udźwigu poszczególnych regałów znajdują one miejsce zarówno w sklepach spożywczych jak i budowlanych.

Po co montować regały w sklepie?

Część tego typu wyposażenia montowana jest głównie ze względu chęci zmagazynowania większej ilości towarów na powierzchni sklepu. Dodatkowo w lokalach spożywczych lady oraz regały przyścienne ułatwiają eksponowanie towarów, które powinny sprzedawać się w pierwszej kolejności. Ogólnie rzecz biorąc istnieje zasada, która mówi, że na poziomie wzroku klienta umieszczane są produkty pierwszej potrzeby oraz takie, które producent chce aby zostały sprzedawane w pierwszej kolejności. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że zapasy oraz produkty mniej ważne umieszczane są często na samym dole lub na górze regałów przyściennych gdzie są ciężej dostępne dla klienta. Lady sklepowe oraz chłodnicze pełnią ważną rolę, ponieważ pozwalają przechowywać żywność świeżą przez długi okres czasu.

regały sklepowe

Rodzaje regałów sklepowych

Tego typu produkty, które pełnią rolę wyposażenia wnętrza sklepu dzieli się głównie ze względu na przeznaczenie dla danego typu towaru. Regały można wyróżnić na takie, które przeznaczone są do przechowywania alkoholu, wyrobów piekarniczych oraz warzywnych. Wykonywane są one zazwyczaj z materiałów takich jak metal, drewno oraz plastik. W zależności od materiału produkcji mają one różną wytrzymałość dzięki czemu można utrzymywać na nich produkty o różnej wadze. Do wyposażenia wnętrza wyróżnia się także regały chłodnicze służące do przechowywania żywności oraz lady dla ekspedienta. Warto zwrócić uwagę na fakt, że zastosowanie regałów przyściennych pozwala nie tylko na lepsze zagospodarowanie powierzchni hali sklepowej, ale także wspomaga efektywniejszą sprzedaż dzięki wyeksponowaniu produktów. Ze względu na rodzaj sklepu regały powinny być dostosowywane tak aby sprawdziły się jak najlepiej podczas magazynowania danego rodzaju produktu. Jasną sprawą jest, że inne produkty sprawdzą się w sklepach typowo technicznych, które sprzedają głównie części warsztatowe oraz inne cięższe, metalowe akcesoria, natomiast inne dla sklepów spożywczych gdzie produkty są o wiele lżejsze.

Wady i zalety poszczególnych rodzajów regałów

Do głównych zalet regałów metalowych zalicza się ich wytrzymałość oraz możliwość przechowywania ciężkich rzeczy. Dodatkowo są one w stanie pozostawać w swojej konstrukcji nawet przez wiele lat bez potrzeby wymiany na nowe. Niestety największą wadą zastosowania tego rodzaju produktu jest ich wygląd, który nie nadaje się do eksponowania w pierwszej linii kontaktu z klientem. Regały drewniane cechują się natomiast znacznie lepszym designem, który może być wystawiony nawet na samym froncie sklepu tak ,aby klient zauważył produkty na nim umieszczone. Wadą regałów drewnianych jest ich mniejsza wytrzymałość przez co należy je co jakiś czas wymieniać na nowe. Odnosząc się do wad i zalet regałów chłodniczych na napoje i mrożonki można powiedzieć, że cechują się one samymi pozytywnymi właściwościami. Wynika z tego, że są one najbardziej uniwersalne oraz sprawiają, że przechowywanie towarów spożywczych jest znacznie prostsze. Jak widać w poszczególnych przypadkach sprawdzają się zupełnie inne rozwiązania dlatego warto decydować się na profesjonalną pomoc doradców w zakresie wyposażenia wnętrza powierzchni sklepowych w regały oraz inne powierzchnie ułatwiające pracę.

regały z towarami

Najlepszy wybór regałów sklepowych znajdziesz w sklepie internetowym Gondola 

Czy warto inwestować w profesjonalne regały sklepowe?

Zdecydowanie warto podjąć inwestycję w profesjonalne regały sklepowe choćby ze względu na fakt możliwości lepszej organizacji powierzchni sklepu oraz wyeksponowanie towarów, które powinny sprzedawać się w pierwszej kolejności. Warto także zdecydować się na profesjonalne doradztwo profesjonalistów w sklepach, które umożliwiają personalizację regałów sklepowych dla danej przestrzeni. Warto wiedzieć, że istnieje także możliwość wykonania produktów na wymiar, dzięki czemu można idealnie zagospodarować powierzchnię bez zbędnych strat. Dzięki temu sklep może być w pełni wykorzystany oraz produkty będą wyeksponowane tak aby ich sprzedaż była jak największa. Najważniejsze jest jednak aby dopasować rodzaj regałów do branży oraz produktów jakie będą przechowywane na ich półkach.