Logo stanowi nie tylko charakterystyczny znak danej firmy. Symbol, który będzie się jednoznacznie kojarzy z określonym działalnością może wpłynąć pozytywnie na jego odbiór przez potencjalnych klientów. Oryginalnie zaprojektowane logo jednoznacznie zidentyfikuje markę oraz zainteresuje inne osoby.
Musi ono być znacząco odróżniające się od konkurencji i podkreślać indywidualność danej działalności. Jest to pierwszy krok w budowaniu identyfikacji wizualnej danego przedsiębiorstwa. Dobrze skomponowane z łatwością nakieruje tok myślenia odbiorcy oraz podkreśli priorytety działalności danej instytucji. Logo może zawierać nazwę firmy lub symbol, który będzie kojarzył się ze sprzedawanym produktem lub z oferowanymi usługami. Logo może niekiedy być metaforą i symbolicznie przedstawiać pewną idee oraz wywoływać odpowiedni nastrój u odbiorców. Łagodne linie sprawiają, że całość będzie prezentowała się delikatnie i subtelnie, natomiast mocne kolory i ostre krawędzie wywołają efekt bardziej dynamicznego i energicznego wizerunku.
Projektowanie logo to jedna z bardzo ważnych dziedzin należących do projektowania graficznego. Specjalista pracując nad symbolem danej firmy będzie musiał cechować się dobrym wyczuciem gustu, stylu oraz pomysłowością i kreatywnym spojrzeniem na świat. Logo umożliwia rozpowszechnienie danego produktu lub usługi na sporym obszarze. Rzucający się w oczy symbol będzie rozpoznawany i zapamiętywany nawet podświadomie przez przechodniów. Dobrze zaprojektowane logo jest podstawą sukcesu danej firmy, która będzie cieszyła się rosnącą popularnością w społeczeństwie.
Logo może być wykorzystywane w różnych środkach przekazu. Może być umieszczane na reklamach, wizytówkach , wszelkich produktach reklamowych, na budynkach czy na stronie internetowej. Takie działania sprawią, że firma szybko będzie kojarzona z wyglądem danego logo przez to będzie wzbudzała zainteresowanie wśród wielu ludzi.
Niezwykle ważne jest jego wielkość oraz kolor. Ciepłe, czerwone barwy zazwyczaj wykorzystywane są w przedsiębiorstwach oferujących produkty spożywcze, gdyż kolor ten kojarzy się ze smakiem i apetytem. Przedsiębiorstwa, które stawiają na ekskluzywne produkty lub usługi zazwyczaj charakteryzują się minimalistycznym logo, które będzie pokazywało ich pełen profesjonalizm. Firmy zajmujące się produktami dla najmłodszych zazwyczaj posiadają w swoim logo zabawną czcionkę, która będzie miło kojarzyła się rodzicom i ich dzieciom.
Wykorzystywanie gadżetów reklamowych w marketingu i PR to wciąż obecna praktyka. Jak więc sprawić, aby wspomniane drobiazgi były trafione i przykuwały uwagę? Ciekawym rozwiązaniem jest wykorzystanie nie tylko zmysłu wzroku, ale także smaku np. w postaci krówek z nadrukiem w postaci znaku danej marki. Otrzymany upominek z pewnością zapadnie w pamięć, a dodatkowo cena za wykonanie personalizowanych krówek z pewnością nie będzie wygórowana.
Logo zaprojektowane przez grafika nie może być przypadkowe. Pamiętajmy, że raz wprowadzone logo utkwi w pamięci wielu osobom, dlatego jego zmiana w przyszłości może być dosyć trudna, jednak nie niemożliwa. Najlepiej jednak zdecydować się na konkretny projekt i wykorzystywać go niezmiennie przez cały czas. Dzięki temu logo to zakorzeni się głęboko głowach klientów i będą oni z łatwością identyfikować nazwę danej firmy z produktami lub usługami jakie oferuje.