Reklama jest niezwykle ważna w promowaniu własnego biznesu. Świadomość konieczności inwestowania w szeroko pojętą promocję jest powszechna wśród przedsiębiorców.
Pomysły na kampanie reklamowe są coraz ciekawsze, bo przecież celem każdej z nich jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, a konkurencja jest olbrzymia.
Zachęcenie klienta do skorzystania z oferty zawartej w reklamie nie jest łatwe. Należy wykazać się sporą kreatywnością. Sposób promowania biznesu, produktu czy usługi zależy od charakteru prowadzonej działalności. Może to być reklama w mediach takich jak: prasa, radio i telewizja lub w internecie, reklama na pojazdach należących do firmy, reklamy uliczne, plakaty, ulotki, prospekty.
Reklama nowo otwartego sklepu powinna być skuteczna, aby od samego początku przynosił on zyski. Podstawową jej formą są ulotki, najbardziej przyciągające uwagę klientów ciekawą grafiką z promocyjnym hasłem i rabatami, zachęcającymi do skorzystania z oferty. Za niewielką opłata warto znaleźć osoby, które zdecydują się je rozdawać w najbardziej uczęszczanych miejscach miasta.
Kolejnym sposobem promowania sklepu w dużym mieście jakim są Katowice są media społecznościowe. W takim przypadku jej odbiór jest masowy, gdyż może sięgać wielu milionów ludzi również z całego świata. Niezwykle istotną kwestią jest budowanie pozytywnych relacji z klientem i przekonanie go o tym, że jest osobą pożądaną, oczekiwaną i uprzejmie, z uśmiechem witaną przez jego personel już przy wejściu do sklepu.
Sklep stacjonarny przyniesie zyski tylko wtedy, gdy promocja będzie skuteczna, stała, a budowanie pozytywnych relacji z klientem na wysokim poziomie. Niezwykle skuteczną formą reklamy w dużym mieście są różne formy reklamy zewnętrznej.
Reklama zewnętrzna nowo otwartego sklepu w dużym mieście daje gwarancję rozpoznawalności. Powierzchnie reklamowe dają nie tylko możliwość dużego zasięgu, ale również stosunkowo niskie koszty dotarcia do wielu klientów. Umieszczenie billboardów informujących o nowo otwartym sklepie wraz z informacją o dacie jego otwarcia w miejscach o największym natężeniu ruchu przyniesie zapewne oczekiwane rezultaty w postaci wielu klientów.
Właściciel sklepu powinien zainteresować się również ściankami reklamowymi, które, wyeksponowane na budynkach użytku publicznego, świetnie sprawdzą się jako forma reklamy nowo otwartego sklepu. Ich zaletą jest także niewielka waga, umożliwiająca jej przewiezienie w dowolne miejsce ekspozycji, a także prosty montaż.
Są one produktami wielokrotnego użytku z powodu zastosowania nowoczesnych technologii, dzięki którym produkt nie zniszczy się szybko z powodu częstego zdejmowania, zwijania i zakładania w nowym miejscu.
Innymi formami promowania nowo otwartego sklepu w dużym mieście jest: