Pop-up store – na czym polega ten rodzaj marketingu?

Pop-up store – na czym polega ten rodzaj marketingu?

Pop-up store to rozkładane lokale, które w danym miejscu stoją określoną ilość czasu – najczęściej od 1 dnia do 3 miesięcy. Ten rodzaj marketingu jest niezwykle skuteczny, ponieważ nawet do 87% badanych przyznało, że po tego rodzaju evencie kupiło produkt danej marki. Gdzie są ustawiane lokale pop-up store? Najczęściej tam, gdzie jest dużo ludzi, czyli w galeriach lub centrach handlowych. Często pojawiają się wtedy, gdy w danym mieście trwa jakiś festiwal, targi branżowe lub po prostu są organizowane dni tego miasta.

Jaka jest idea pop-up store?

Od roku 1997 fenomen krótkoterminowych stanowisk sprzedażowych rozpoczął się w Los Angeles, gdzie powstał pierwszy tego typu pop-up store. To właśnie tam otworzono stanowisko, gdzie sprzedawano niszowe produkty kalifornijskich marek odzieżowych. Dzięki temu, że forma sprzedaży była nietypowa (stoisko stało wyłącznie jeden dzień), zauważono, że ma ona niezwykły potencjał. Ze względu na muzykę i nieformalny kontakt sprzedawca-klient, doliczono się ogromnych zysków z tego przedsięwzięcia. Jednak nie tylko w ten jeden dzień marki, które się wystawiały, odnosiły sukcesy sprzedażowe! Także później, ze względu na to, że ich postrzeganie w społeczeństwie zmieniło się, zaczęły przyciągać więcej klientów.

Bardzo szybko giganci branży marketingowej zorientowali się, jak wielki jest potencjał pop-up store i jakie wyniki może dać, gdy jest odpowiednio przygotowany i prowadzony. Tak naprawdę, pole do popisu dla sprzedawców jest w tej kwestii bardzo duże – zarówno wybór miejsca, jak i formy sprzedaży należy właśnie do sprzedającego. Dzięki temu każdy pop-up store jest unikalny i jest w stanie przyciągnąć swoją własną klientelę. Ze względu na to, że pop-up store jest miejscem, które stoi zaledwie przez określoną ilość czasu, można do jego promocji zaprosić znane osobistości, lub zorganizować event, na którym odbędą się prelekcje, pokazy lub wykłady.

pop up store

Co wyróżnia pop-up store?

Przede wszystkim ogromnym wyróżnikiem pop-up store jest czas jego funkcjonowania. Najczęściej tego typu punkty sprzedażowe stoją od jednego dnia do trzech miesięcy – ograniczona jest więc możliwość trafienia na taki punkt i przyjścia ponownie. Po drugie, ogromnym plusem jest to, że pop-up store najczęściej jest usytuowane w doskonałej lokalizacji – w miejscach, które charakteryzują się dużym natężeniem ruchu, w galeriach handlowych, czy przy ruchliwych ulicach. Poza tym, produkty oferowane w pop-up store są często w niższych, promocyjnych cenach. Taki punkt zwiększa także promocję samej marki, a także poszczególnych jej produktów.

Prowadzenie pop-up store może przynieść sprzedawcom sporo zysków, ale także oszczędności w porównaniu do tradycyjnych punktów sprzedażowych. W klientach będzie natomiast budowała się świadomość marki. Jest to więc bardzo dobra forma promocji, nie tylko dla dużych firm, ale także dla osób, które sprzedają niszowe rzeczy. Warto jest się więc zastanowić nad postawieniem takiego pop-up store na jakiś czas.

Pop-up store – zorganizuj to!

Dzięki odpowiednim firmom będziesz w stanie zorganizować dobrze wyglądający I przyciągający klientów pop-up store w swoim mieście, w takim miejscu, które odwiedzane jest przez bardzo duże ilości ludzi. Odpowiednio dobrana kampania, muzyka w tle i miejsce, gdzie znajduje się pop-up store, może zapewnić ci rzeszę klientów nie tylko wtedy, gdy pop-up store będzie otwarty, ale nawet po jego zamknięciu!