Menu

Rowery górskie z Polski


Aktywność fizyczna jest bardzo pożyteczna dla zdrowia. Bardzo zyskuje na niej kondycja i ogólne samopoczucie. By zachować sprawność można uprawiać różne rodzaje ruchu. Należą do nich różnego rodzaju sporty, zespołowe jak koszykówka czy też indywidualne jak chociażby tenis. Dobre dla zdrowia są też piesze wycieczki w góry lub też inne tereny poza miastem.

Bardzo popularna jest jazda na rowerze. Wpływa na to możliwość dopasowania sprzętu do każdego terenu. Jeżeli ktoś jest entuzjastą gór lub też wypraw w ostępy, najlepszy dla niego będzie rower górski. Dostarczy wiele radości z jazdy, pozwoli zagłębić się w nawet najtrudniejszy teren. Warto, więc poznać charakterystykę tego sprzętu.

Opis typowego sprzętu MTB

Typowy rower górski to bardzo wytrzymały sprzęt. Dostosowany do wypraw w górzysty teren. Bardzo charakterystyczna jest jego rama, jej kształt wymusza na użytkowniku pochyloną pozycję ciała. W rowerze górskim najczęściej spotyka się 26 calowe koła, wyposażone w szerokie opony z wyraźnym, terenowym bieżnikiem. Można natrafić na sprzęt wyposażony w dwa amortyzatory, przedni i tylny, najczęściej jedna amortyzowany jest przedni widelec.

Ważnym elementem osprzętu są przerzutki. Ludzie bardziej obeznania z tematem mogą sami sobie dopasować najbardziej pasujące przełożenia. Najlepszym rozwiązaniem dla początkujących jest zakup gotowego, markowego zestawu. Dzięki temu układ napędowy będzie dobrej, jakości.

Nieco więcej miejsca należy poświęcić ramie. Jest ona, bowiem najważniejszym elementem. Zbudowana jest zazwyczaj z dwóch rodzajów materiału, stali lub aluminium. Pierwszy typ dzieli się na stal hi-ten, wytrzymałą, lecz dość ciężką. Drugi rodzaj to Cro-mo, w wadze podobnej do podstawowych ram aluminiowych.

Aluminium jest najbardziej popularne. Takie ramy są nieco mniej wytrzymałe, za to są znacznie lżejsze.

Inne podgrupy MTB

Powyższa charakterystyka dotyczy typowego roweru górskiego. Jednakże ta kategoria dzieli się na kilka istotnych podgrup. Sklasyfikowane w nich rowery mają różnią się budową i przeznaczeniem.

  • ATB. Są to amatorskie rowery w niskiej cenie nadające się do jazdy turystycznej.  Mogą posiadać jeden amortyzator, niektóre modele nie są w niego wyposażone.
  • XC. To klasa bardziej zaawansowana nadająca się do ostrzejszej jazdy w terenie. W tej grupie również występuje jeden amortyzator z przodu.
  • DOWNHILL. Rowery nadające się jedynie do zjazdów. Posiadają dwa amortyzatory niezwykle wytrzymałą ramę oraz duże tarcze hamulcowe.
  • FREERIDE. Podobne konstrukcyjnie do rowerów do downhillu. Różnicą jest możliwość podjeżdżania pod wzniesienia. Skok ich amortyzatorów to przynajmniej 170 mm.
  • ENDURO. Jeszcze bardziej uniwersalny rower niż freeride. Doskonale sprawdzi się na wymagających ścieżkach. Skok zawieszenia to około 160 mm.
  • TRAIL, ALL MOUNTAIN. To znacznie lżejsze i bardziej delikatne rowery do jazdy po ścieżkach. Z zawieszeniem o skoku w Ich zawieszenie posiada skok w granicach 120 mm. Pozwalają na łatwe podjeżdżanie pod wzniesienia.

W Polsce bardzo popularną marką jest Kross, który oferuje dziesiątki fantastycznych modeli począwszy od tych za około 1000 złotych do profesjonalnych maszyn za ponad 20 tysięcy złotych. Poniżej jeden z najpopularniejszych modeli – Hexagon, do kupienia w sklepie Królestwo Rowerów: http://www.krolestworowerow.pl/mtb-rowery-gorskie.

W Królestwie Rowerów Hexagona kupicie

W Królestwie Rowerów Hexagona kupicie w rozmiarze L lub M. Aluminiowa rama, osprzęt Shimano, kierownica, wspornik, siodło i chwyty od Krossa.

Rowery górskie przeznaczone są do jazdy w ciężkim terenie. Dzielą się na kilka kategorii, to bardzo ważna cecha, ponieważ pozwala na doskonałe dobranie sprzętu. Inny rower nadaje się do zjazdów, inny do swobodnej jazdy po górach. Kupujący może przeanalizować gdzie i jak często będzie jeździł. Następnie kupi rower dopasowany do potrzeb, może być bardzie rekreacyjny lub zdecydowanie bardziej wyspecjalizowany.

 

Parse error: syntax error, unexpected 'mythemeshop' (T_STRING) in /home/ltbseo3/domains/mejdinpoland.pl/public_html/wp-content/themes/monospace/comments.php on line 14