Akcesoria do ćwiczeń – rodzaje

Nasz trening może być znacznie skuteczniejszy jeżeli wykorzystamy odpowiednie akcesoria do ćwiczeń. Niezależnie od tego czy chcemy zadbać o siebie na co dzień, czy prowadzić rehabilitację po chorobie lub wypadku, będą one niezwykle przydatne.

Hantle neoprenowe

Trening z hantlami zapewnia wiele korzyści. Niektóre zalety są praktyczne, a niektóre fizjologiczne, ale bez wątpienia hantle będą dobrym dodatkiem do naszego programu treningowego.

Zacznijmy od praktycznych zalet. Bardzo ważny jest ich relatywnie niski koszt i wiele możliwości dostosowania ich do naszych potrzeb w porównaniu z innymi akcesoriami. Większość urządzeń do ćwiczeń jest droga i zazwyczaj można ich użyć do wykonania tylko jednego ćwiczenia.

Z drugiej strony hantle zapewniają szeroki zakres ćwiczeń. Prawie każde ćwiczenie ze sztangą, jakie możemy wymyślić, może być również wykonane z hantlami. Ale to nie koniec listy. Istnieje wiele wariantów ćwiczeń, które są możliwe w przypadku hantli, a nie są możliwe w przypadku sztangi.

Loop – pętla gumowa do rozciągania

Zasadniczo gumowe pętle do rozciągania są rodzajem opaski wykonanej z elastycznej gumy. Dzięki temu możemy je rozciągać, ale jednocześnie czujemy opór. W zależności od tworzywa i modelu ten opór może być różny. Mogą one być one grube i płaskie, jak i cienkie oraz rurkowate. Co więcej mogą one mieć różny obwód. Korzystanie z pętli gumowych do rozciągania podczas treningu polega na tym, że pozwalają one zmniejszyć obciążenie naszego ciała podczas ćwiczeń i zmniejszyć napięcie. Co więcej możemy stopniowo zwiększać trudność treningów nie używając większych obciążeń, ale właśnie takich pętli. Najważniejsze jest jednak to, że pomagają one chronić nasze mięśnie i stawy.

sprzęt rehabilitacyjny online

Mata do ćwiczeń

Maty do ćwiczeń mają bardzo wiele zalet. Niezależnie od tego, czy chodzi o codzienny trening, czy rehabilitację, mata jest praktycznie niezbędna. Dzięki niej mamy zapewnione odpowiednie podłoże podczas treningu. Zapobiega ona poślizgnięciom, które mogą spowodować poważne urazy i kontuzje. Dodatkowo zapewniają one amortyzację, która jest niezbędna, aby chronić nasze ciało.

Obciążniki na kostki i nadgarstki

Obciążniki kostek i nadgarstków wydają się łatwym sposobem na zwiększenie intensywności treningu. Po prostu przypnijmy je, aby chodzić, biegać, skakać lub podnosić ciężary. Dodatkowa waga powoduje, że mięśnie pracują ciężej, co może zmienić mechanikę chodu.

Używanie obciążników kostek i nadgarstków może zwiększyć intensywność treningu, potencjalnie pomagając spalić więcej kalorii. W badaniu opublikowanym w numerze „Journal of Exercise Rehabilitation” z 2017 roku stwierdzono, że lekkie ciężary kostek zmieniły sposób chodzenia uczestników, wykazując, że mają one znaczący wpływ na piechurów. Obciążniki kostek zapewniają również wygodny sposób na zwiększenie odporności na ćwiczenia wykonywane tradycyjnie przy użyciu samej masy ciała.

akcesoria do rehabilitacji

Powyższe i inne akcesoria do ćwiczeń można znaleźć w sklepie internetowym z wyposażeniem medycznym X-REH.

Piłki gimnastyczne

Piłka do ćwiczeń, znana również jako piłka szwajcarska, nie jest niczym nowym w świecie fitness i rehabilitacji. Wykonana z miękkiej gumy o średnicy od około 35 do 85 cm i wypełniona powietrzem, szwajcarska piłka została opracowana w 1963 roku przez włoskiego producenta tworzyw sztucznych Aquilino Cosani i początkowo nosiła nazwę „Piłka Pezzi”.

Podstawową zaletą ćwiczenia ze szwajcarską piłką jest to, że ciało reaguje na niestabilność piłki, aby pozostać w równowadze, co prowadzi do większej aktywacji mięśni rdzenia, co może skutkować poprawą zdrowia pleców i kręgosłupa, stabilności rdzenia, postawy i równowagi mięśni.

Piłki lekarskie

Piłka ta początkowo była używana przez fizjoterapeutów do rehabilitacji ludzi po kontuzjach, ale teraz stała się popularna w fitness i sporcie. Te wszechstronne piłki mają masę od 1 do 10 kilogramów i umożliwiają wykonywanie wielu bardzo interesujących ćwiczeń.

Po pierwsze, piłka lekarska jest motywującym akcesorium, które tchnie nowe życie w nasze treningi. Ale przede wszystkim jest użyteczna ze względu na liczne ćwiczenia, które skutecznie trenują i wzmacniają wszystkie grupy mięśni.

Piłka lekarska idealnie sprawdza się przy wzmacnianiu kończyn dolnych (ścięgna podkolanowe, przywodziciele i mięśnie pośladkowe). Jest również dobra dla mięśni brzucha. Istnieje wiele ćwiczeń i ruchów, które można wykonać, aby zbudować mięsień brzucha za pomocą piłki lekarskiej.