Jaki powinien być interesujący event?

Jaki powinien być interesujący event?

Przede wszystkim dobry event powinien prezentować firmę w taki sposób, aby umożliwić jej wywołanie interakcji z otoczeniem. Zarówno zewnętrznym i wewnętrznym. Ta pierwsza grupa to klienci firmy, osoby na co dzień z nią współpracujące. Ogólnie ujmując są to interesariusze – w tym także inwestorzy.

Druga grupa z kolei  – reprezentuje środowisko wewnętrzne i są to  głównie pracownicy firmy. Pamiętajmy o tym, że oni  także kształtują jej wizerunek i mogą być  jednocześnie klientami firmy.

Głównym nadrzędnym celem organizacji takiego przedsięwzięcia jest zainteresowanie ludzi konkretnym wydarzeniem i wywołanie rozgłosu, a co za tym idzie przyciągnięcie uwagi mediów i key opinion liderów i inwestorów. Oryginalny pomysł wyróżniający się na tle innych może przez długi czas wywierać wrażenie na odbiorcy i przypominać o wyjątkowości marki.

Realizacja pomysłów kreatywnych jest dużym wyzwaniem dla zespołów pracujących nad strategią tworzenia wydarzenia, a co za tym idzie wymaga dużej wiedzy o firmie i produkcie i nieszablonowego podejścia w organizacji wydarzenia. Istotne jest także to, aby w planowaniu wydarzenia rozważyć wszystkie możliwe scenariusze i spośród nich wybrać większością głosów te najbardziej popularne i interesujące zarazem po to aby na nich właśnie kontynuować dalsze prace.

W całym tym tworzeniu – najistotniejsza jest idea. Pomysł który porwie tłumy i skupi na sobie uwagę dziennikarzy i ludzi z branży, a także innych interesariuszy powinien być ciekawy, pozbawiony schematów a zarazem zawierać w sobie takie środki przekazu, które umożliwią nam dotarcie z naszym produktem do zróżnicowanej grupy odbiorców. Zazwyczaj takie zadania powierzane są agencjom kreatywnym, które posiadają doświadczenie w tworzeniu takich przedsięwzięć i wiedzą w jaki sposób zwrócić uwagę publiczności na powstałe wydarzenie.

organizacja eventu muzycznego

Po stworzenia scenariuszy – agencje prezentują najlepsze koncepcje kreatywne firmą. Dobry scenariusz nie wymaga nanoszenia zmian, jednak czasem osoby reprezentujące firmę chciałyby aby scenariusz nieco dopracować. Po dokonanych zmianach i akceptacji jest czas na realizację przedsięwzięcia. Tak jak wspomnieliśmy, w zależności od rodzaju eventu planowany jest cały jego przebieg.

Nie bez znaczenia są tutaj takie kwestie jak wybór miejsca,wystrój wnętrza, oprawa muzyczna, a także szczegółowe menu. Jednym słowem dbałość o detale. Kluczowych kwestii dotyczących organizacji przedsięwzięcia jest znacznie więcej dlatego też do przygotowania doskonałej jakości eventu potrzebny jest czas i sztab ludzi czuwających nad każdym jego etapem. Ze względu na dynamikę rozwoju technologii coraz więcej firm wykorzystuje takie narzędzia współczesnej technologii jak:

  • telebimy,
  • plazmy panoramiczne,
  • infokioski,
  • cyfrowe ramki do prezentacji produktów,
  • tablety,
  • oraz urządzenia do odtwarzania najwyższej jakości dźwięku.

Z racji tego,że w każdym wydarzeniu kluczową rolę odgrywa konferansjer – to zadanie i wybór osoby z doskonałą dykcją i prezencją a ponadto pozytywnym wizerunkiem medialnym także może pomóc w pozycjonowaniu samego wydarzenia i podniesienia jego rangi i prestiżu.

Dynamiczny i pozytywny prowadzący obdarzony nietuzinkowym poczuciem humoru i charyzmą z pewnością spotka się z uznaniem i zainteresowaniem odbiorcy a ponadto ociepli atmosferę i wizerunek przedsięwzięcia. Wiemy jak istotne są wspomnienia z wydarzenia. Jednak aby utkwiły one w świadomości  uczestników na dłużej warto pokusić się o podarowanie jakiegoś miłego upominku naszym odbiorcom. Drobny, wyjątkowym podarunek może przywoływać pozytywne emocje i doznania a ponadto przypominać o naszym wydarzeniu jeszcze przez długi czas po nim. W tej kwestii także warto wykazać się dużą starannością .

Coraz popularniejszy  trend wykorzystywany przez niektóre firmy to wykonywanie gadżetów promocyjno-informacyjnych z materiałów ekologicznych, przyjaznych środowisku. Doskonale biodegradowalne materiały z powodzeniem mogą zastąpić te sztuczne,ponadto mamy możliwość zarejestrowania grafik produktowych na przedmiotach tak wykonanych  z tak samo dobrą jakością, jak na tych z materiałów sztucznych. Społeczna odpowiedzialność biznesu staje się już nie tylko trendem a koniecznością. Kojarzona jest  ze zdrowiem, czystością, zielenią i dbałością. Jednocześnie pełni funkcję ekologiczną i informacyjną. Z pewnością ten rodzaj gadżetów spotka się z zainteresowaniem wielu klientów firm ponieważ łączy w sobie dwie cechy –  przyjemne z pożytecznym.