Czy filtr kieszeniowy do kabiny lakierniczej – czy jest odpowiedni?

Kabiny lakiernicze to w wielu miejscach pracy ogromne usprawnienie dla biznesu. Nie tylko przyspieszają pracę, ale również zwiększają jej efektywność – zwłaszcza w takich miejscach, gdzie lakierowanie powierzchni i przedmiotów trwa nieustannie. Jednakże lakierowanie powierzchni jest niezwykle szkodliwe, dlatego konieczne jest odpowiednie zabezpieczenie kabin lakierniczych.

Pyły występujące w proszku lakierniczym są niezwykle szkodliwe dla zdrowia, a także życia osoby, która mogłaby je wdychać. W tym celu wprowadzono obowiązek montażu odpowiednich filtrów w kabinach lakierniczych, które skutecznie niwelują ryzyko związane z pracą w pyle lakierniczym. Jakie filtry sprawdzą się w kabinach do lakiernictwa? Czy filtr kieszeniowy będzie odpowiedni do kabiny lakierniczej?

Filtr kieszeniowy do kabiny lakierniczej – warto?

Filtry lakiernicze, jakie montuje się w lakierniach mają za zadanie wyłapywanie tzw. mgły lakierniczej, która pojawia się przy stosowaniu lakierów proszkowych. Najczęściej sprawdzają się one w warsztatach lakierniczych, gdzie malowane są części maszyn rolniczych, samochody, okna czy meble. Obecnie na rynku wyróżnia się wiele filtrów lakierniczych, które są montowane w kabinach w lakierowniach, jednakże każdy służy do czegoś innego i zapewnia różne stopnie bezpieczeństwa.

filtr do lakierni

Filtry, w tym właśnie filtry kieszeniowe, są niezbędne w miejscach takich jak kabiny lakiernicze. Bez nich praca w nieodpowiednich warunkach jest niebezpieczna dla zdrowia ze względu na unoszący się wszędzie pył. Filtr kieszeniowy zapewnia bezpieczeństwo w komorach lakierniczych, gdyż wszystkie zanieczyszczenia zatrzymują się na jego powierzchni.

Charakterystyka filtra kieszeniowego

Filtr kieszeniowy w kabinie lakierniczej należy do jednych z podstawowych filtrów, które zabezpieczają zdrowie i życie ludzi podczas ich codziennej pracy. Filtry kieszeniowe są niezwykle uniwersalne, dzięki czemu można stosować je nie tylko w kabinach lakierniczych, ale również w innych miejscach, które wymagają zabezpieczenia przed pyłem i kurzem. 

Filtr kieszeniowy ze względu na swoją specyficzną budowę separuje szkodliwe cząsteczki z powietrza. Obecnie na rynku wyróżnia się kilka rodzajów filtrów kieszeniowych, które różnią się między sobą ilością kieszeni. Standardowe wymiary filtra to 592×592 przy długości kieszeni 300 mm lub 287×592, gdzie kieszeń ma 600 mm długości. Filtry kieszeniowe mogą mieć także właściwości antystatyczne lub być odporne na wysokie temperatury, co przydaje się w niektórych gałęziach przemysłu.

filtr kasetowy do lakierni czy się nadaje

Zastosowanie filtra kieszeniowego w kabinie lakierniczej

Filtry kieszeniowe stosowane w kabinach lakierniczych pełnią funkcję filtrów wstępnych oraz końcowych w instalacjach wentylacyjnych. Można je spotkać również w innych pomieszczeniach, które znajdują się w tym samym budynku, co kabiny lakiernicze ze względu na to, że małe cząsteczki pyłu łatwo się przemieszczają. Filtry kieszeniowe znajdą w takim razie zastosowanie również w instalacjach klimatyzacyjnych czy pomieszczeniach roboczych.

Filtr kieszeniowy charakteryzuje się wysoką wydajności, ale jednocześnie nie dopuszcza do spadku ciśnienia w żadnej instalacji wentylacyjnej. Z tego też powodu świetnie sprawdzają się w kabinach lakierniczych, gdzie konieczny jest naturalny przepływ powietrza.

Dlaczego filtry kieszeniowe znajdują swoje zastosowanie w kabinach lakierniczych? Przede wszystkim ze względu na swoje szczelne kieszenie oraz sporą chłonność pyłową. Oprócz tego wyróżniają się długą przydatnością filtra, dzięki czemu nie jest konieczna jest nieustanna wymiana. Dodatkowo filtry kieszeniowe zużywają mało energii elektrycznej, co znacznie przekłada się na zyski firmy. Filtry kieszeniowe nie należą do materiałów łatwopalnych, a szeroki wybór wymiarów dostosowywanych także do potrzeb klienta sprawia, że są najczęściej wybieranymi filtrami do kabin lakierniczych.

Jak działają pomieszczenia czyste po wprowadzeniu obostrzeń?

Obecna sytuacja na świecie wymaga w niektórych branżach stosowania innowacyjnych rozwiązań, które pozwalają na pracę w krystalicznie czystych warunkach. (więcej…)

Czym są i jakie różnice występują między fakturą zaliczkową, a końcową?

Podczas dokonywania transakcji, przedsiębiorcy często pobierają zaliczki na poczet przyszłych dostaw lub usług. Obok obowiązku prowadzenia ewidencji i składania deklaracji podatkowych, jest bowiem dokumentowanie czynności będących przedmiotem opodatkowania. Takim dokumentem jest właśnie faktura zaliczkowa.

Wzór faktury zaliczkowej w programie do fakturowania Melpe.

 

Dokument, jakim jest faktura zaliczkowa, percypuje otrzymanie poszczególnych zaliczek od kontrahenta. Fakturę tę wystawia się, jeżeli przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymujemy przynajmniej część zapłaty od nabywcy. Jest to powszechna praktyka w wielu firmach, ponieważ pomaga zabezpieczyć transakcję oraz rozliczenia zaliczek na rzecz przyszłych dostaw.

Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawienia faktury zaliczkowej w terminie do 15 dni od dnia otrzymania zaliczki, ale nie wcześniej niż 30 dni przed otrzymaniem płatności.

Istnieją sytuacje, w których nie można wystawiać faktur zaliczkowych. Jest to z góry zabronione przez obowiązujące przepisy prawa. Faktury zaliczkowej nie można wystawić przy dokumentowaniu zaliczek w obliczu:

  • wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów,
  • świadczenia usług telekomunikacyjnych, radiokomunikacyjnych,
  • najmu, dzierżawy, leasingu lub usług o podobnym charakterze,
  • dostaw energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej oraz gazu przewodowego,
  • usług związanych z nieczystościami, ochrony osób oraz usług ochrony, dozoru i przechowywania mienia, stałej obsługi prawnej i biurowej,
  • usług dystrybucji energii elektrycznej, cieplnej lub chłodniczej oraz gazu przewodowego.

Po sfinalizowaniu transakcji wystawiamy tzw. fakturę końcową. Od sumy należności należy odjąć wcześniej otrzymane zaliczki.

Dokument ten zawiera również wszystkie numery faktur zaliczkowych wystawionych przed dostawą towaru lub wykonaniem usługi. Wystawca faktury końcowej nie musi jednak podawać w niej daty wystawienia faktury zaliczkowej ani kwoty otrzymanej zaliczki, chociaż może tak zrobić.

Inwestycja w oświetlenie uliczne LED? Warto?

Odpowiednie oświetlenie uliczne LED jest ważne, zwłaszcza po zapadnięciu zmroku. Oświetlone drogi czy chodniki, a nawet przystanki komunikacji miejskiej oraz miejsca użytku publicznego zwiększają bezpieczeństwo mieszkańców poruszających się o każdej porze dnia. Dodatkowo za jego pomocą można podkreślić estetykę miasta. (więcej…)

Szafki i meble HPL – do czego służą i jakie są ich zalety?

Każdy właściciel obiektu sportowego, w którym odwiedzający będą chcieli pozostawić swoje rzeczy w szafkach lub depozycie chce wyposażyć go w eleganckie, estetyczne,  a przede wszystkim trwałe meble. Jednym z najlepszych dostępnych na rynku rozwiązań są szafki wykonane z HPL.

(więcej…)

Z jakich części składają się zegarki?

Czy wiesz, że zegarki na rękę zaczęto nosić dopiero pod koniec XIX wieku? Wcześniej noszono je w kieszeni, więc dylemat, na której ręce nosić zegarek nie dotyczył ówczesnych mieszkańców. Obecnie, zegarki dla kobiety i mężczyzny różnią się często wyglądem, ale nie różnią się mechanizmem działania. Sprawdźmy, z jakich części składa się zegarek. (więcej…)

Oświetlenie zabytków a problemy konserwatorskie

Oświetlenie zewnętrzne zabytków jest powszechnie stosowaną metodą podkreślenia ich niesamowitych walorów architektonicznych. Podświetlone zabytki są prawdziwą dumą dla miasta, atrakcją dla turystów i namacalnym reliktem historycznym, który ma znaczący wpływ na świadomość historii danego regionu, kultury, czy kraju. Jak jednak dobrać odpowiednie oświetlenie do zabytków, aby nie zniekształcić ich niesamowitej formy oraz dostosować się do wszystkich wymogów konserwatorskich?

(więcej…)

Jak usprawnić procesy logistyczne wewnątrz firmy

Branża TSL to dziś bez wątpienia jedno z najważniejszych ogniw każdej gałęzi przemysłu, pozwalające na swobodną wymianę towarów i dóbr na skalę międzynarodową. Magazyny, hurtownie czy centra logistyczne przepuszczają dziennie setki, a nawet tysiące produktów przez swoje ręce, odbierając je od dostawców i przekazując w dalszą drogę do punktu docelowego. To od ich sprawnego działania zależy dziś zatowarowanie sklepów, obsługa klientów sklepów internetowych czy uzupełnianie zapasów produkcyjnych różnego rodzaju zakładów. W jaki sposób logistycy dbają o sprawność swoich procesów?

Dedykowane systemy przeładunkowe

Współczesne centra logistyczne muszą sprostać dziś bardzo wysokim wymaganiom rynku i narzucanemu przez przemysł i globalny handel tempu, które oznacza właściwie nieustanne rozładowywanie i załadowywanie kolejnych tirów przez całą dobę. Dzięki różnorodnym usprawnieniom i urządzeniom naprowadzającym, takim jak hydrauliczne platformy załadunkowe, naprowadzacze kół czy zestawy dokowe, praca w tego typu miejscach jest znacznie sprawniejsza. Jak działają?

Platformy załadunkowe

Zdecydowanie podstawowym i niezbędnym elementem wyposażenia każdej przestrzeni załadunkowej są wszelkiego rodzaju platformy i klapy przeładunkowe, pozwalające na wyrównanie poziomów i zamknięcie wolnej przestrzeni pomiędzy poziomem podłogi magazynu, a podłogą TIR-a czy innego pojazdu dostawczego. Platformy załadunkowe mogą być dziś . Ich podstawową cechą jest wytrzymałość – platformy załadunkowe muszą być w stanie wytrzymać napór załadowanych wózków widłowych przejeżdżających z poziomu magazynu do pojazdu dostawczego. Przy tak intensywnym tempie pracy nie ma tu czasu na rozwiązania tymczasowe i niestabilne.

Platformy załadunkowe to zdecydowanie ułatwienie i usprawnienie procesów logistycznych, pozwalające na swobodny ruch towarów i gwarantujące bezpieczeństwo pracowników magazynu.

Naprowadzacze kół i systemy ochronne

Pojazdy dokujące do punktów przeładunkowych to dziś przede wszystkim duże TIR-y, które nawet przy pustej naczepie są w stanie uszkodzić własnym ciężarem konstrukcję bramy czy magazynu, nie wspominając już o pracujących wokół nich pracownikach. Wszelkiego rodzaju naprowadzacze, słupki, semafory i odboje pozwalają zapobiec tego typu sytuacjom, gwarantując bezpieczne i skuteczniejsze dokowanie.

Na szczególną uwagę zasługują właśnie wspomniane naprowadzacze kół, dzięki którym dojeżdżający do magazynu TIR może ustawić się na właściwym torze jazdy i zadokować do właściwego punktu pod odpowiednim kątem, bez konieczności wycofywania czy manewrowania po placu przed budynkiem.

Zestawy Dokowe

Dość ważnym elementem usprawniającym procesy logistyczne są też oczywiście dedykowane zestawy dokowe. Samochody nie wjeżdżają tu do wnętrza budynku, a ustawiają się przed nim, dojeżdżając do specjalnie zabezpieczonych domków. Wyposażone w dobrze uszczelnione bramy i kołnierze uszczelniające zestawy dokowe pozwalają na swobodny załadunek wrażliwych towarów, w tym między innymi towarów wymagających utrzymania odpowiednio niskiej temperatury dla produktów spożywczych. Na ich wyposażeniu znajdują się też oczywiście wspominane wcześniej platformy załadunkowe czy systemy ostrzegawcze, oferując w ten sposób całkowicie intuicyjne, dynamiczne i sprawne punktu przeładunku.

Dynamiczne procesy logistyczne

Wymagania współczesnego rynku w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi pozwoliły na niezwykle szybki rozwój centrów logistycznych obsługujących dziś transport towarów na skalę światową. Aby jednak wszystko mogło przebiegać w pełni sprawnie, konieczne jest odpowiednie zabezpieczenie magazynów i przygotowanie ich do pracy zarówno z ludźmi, jak i ciężkimi wózkami widłowymi. Nie ma więc wątpliwości, że to właśnie elementy takie jak doki i platformy przeładunkowe, naprowadzacze kół czy różnego rodzaju systemy ostrzegawcze pozwalają dziś na sprawną pracę całego systemu logistycznego w Polsce i na świecie.


Wszystkie wymienione produkty zamówić można bezpośrednio u dystrybutora – w firmie AMTR.

Poznaj elementy składające się na systemy przeładunkowe

Wymagania branży TSL odnośnie usprawnień załadunku i rozładunku towarów stają się w obliczu nieustannie rosnącego zapotrzebowania na tego typu usługi coraz bardziej skonkretyzowane. Tam, gdzie do niedawna radzono sobie dzięki wielu rozwiązaniom tymczasowym i sile mięśni, dziś montuje się specjalistyczne ułatwienia dostępu gwarantujące jeszcze większą sprawność i efektywność pracy magazynowej. Bezpieczny zarówno dla człowieka, jak i samych towarów załadunek to dziś podstawa działalności magazynów, hurtowni czy punktów segregacji paczek. Co wchodzi w skład standardowego dziś systemu przeładunkowego?

Elementy dużego kalibru – rampy i doki załadunkowe

Rampa przeładunkowa to podstawowy element każdego magazynu, pozwalający na umieszczanie i zdejmowanie towarów z platformy samochodu. Standardowo w rampy wyposaża się dziś wszystkie budynki magazynowe, punkty przyjęcia towarów w marketach i centrach handlowych, czy wszelkiego rodzaju hale przemysłowe wymagające odbioru towarów i przewożenia ich w inne miejsce. Aby jednak rampy mogły działać jak należy i dopasowywać się do różnego rodzaju pojazdów, bardzo często konieczne jest zastosowanie dodatkowych elementów peryferyjnych takich jak doki i pomosty załadunkowe.

Odpowiednia konfiguracja ramp i doków załadunkowych pozwala na optymalizację załadunku. Nie ulega wątpliwości że pozwala ona na oszczędności z czego coraz częściej korzystają firmy w różnych branż.

Te pierwsze to nic innego, jak przedłużenie budynku magazynowego – tunel, który łączy obszar na zewnątrz magazynu z jego wnętrzem, stanowiąc dodatkową izolację przed wahaniami temperatur i wszelkimi szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Doki są automatycznie wyposażane w specjalnie zaprojektowane uszczelnienia oraz wyrównawcze rampy przeładunkowe, dzięki którym załadunek towarów przebiega bez większych zakłóceń i problemów z dojazdem samochodu dostawczego do budynku.

Platformy i pomosty załadunkowe, służące do wyrównania poziomu pomiędzy powierzchnią magazynu a płaszczyzną samochodu dostawczego są jako elementy wyposażenia bardzo zróżnicowaną grupą systemów załadunkowych. Na rynku pojawia się dziś mnóstwo opcji, które mogą być montowane na stałe (jako faktyczne, automatyczne rampy przeładunkowe) lub stanowić rozwiązania przenośne, oferując mniejszą bądź większą wytrzymałość na obciążenia, czy w końcu gwarantując pokrycie mniejszej lub większej różnicy poziomów pomiędzy platformą załadunkową, a płaszczyzną pojazdu.

Bezpieczny dojazd do rampy – naprowadzacze kół

Kolejnym istotnym elementem nowoczesnych systemów przeładunkowych są niezwykle wytrzymałe stalowe rury montowane w podłożu tuż przed rampą załadunkową. Ich zadaniem jest naprowadzanie kół samochodu dostawczego na właściwy tor jazdy, umożliwiający bezpieczne dokowanie pojazdów do rampy. Dzięki systemom naprowadzającym, operatorzy samochodów dostawczych nie muszą wykonywać niezliczonej ilości manewrów w celu prawidłowego ustawienia się przy rampie i umożliwienia załadunku i rozładunku towarów. Ułatwienie to jest szczególnie zauważalne i praktyczne w przypadku dużych TIR-ów, których gabaryty nie pozwalają na bardzo precyzyjną pracę nawet najbardziej wprawionym kierowcom.


Szczegóły techniczne dotyczące systemów przeładunkowych znaleźć można na stronie firmy Torsystem – dystrybutora nowoczesnych systemów przeładunkowych.


Naprowadzacze kół gwarantują bezpieczeństwo zarówno ludziom pracującym przy platformie rozładunkowej, jak i całej architekturze magazynu oraz samym pojazdom dostawczym. Samochód jest ustawiany dzięki nim prostopadle do rampy rozładunkowej, przez co nie ma szans na obijanie się o ściany bramy wjazdowej czy uszczelnienia doku przeładunkowego. Oczywiście, biorąc pod uwagę stabilną i wytrzymałą konstrukcję naprowadzaczy kół, warto pamiętać także o różnego rodzaju akcesoriach takich jak amortyzatory uderzeń chroniące koła przed uszkodzeniami, czy sygnalizacji świetlnej kierującej ruchem pojazdów na terenie placu przed strefą załadunków.

Uszczelnienia bram – towary bezpieczne w każdych warunkach

Elementem, który został częściowo poruszony w trakcie omawiania tematu doków załadunkowych są wszelkiego rodzaju bramy i zabezpieczenia uszczelniające stanowisko dokujące i nie dopuszczające do mieszania się powietrza z zewnątrz i wewnątrz magazynu. Rozwiązania takie są idealne w każdej branży, która ma do czynienia z produktami wrażliwymi temperaturowo lub wymagającymi specjalnych warunków przechowywania. Dobrym przykładem jest tu branża spożywcza, dla której stabilna temperatura jest jednym z elementów kluczowych. Wzmocnienia doków i bram załadunkowych gwarantują zabezpieczenie towarów na każdym etapie ich trasy, a w tym wypadku w momencie załadunku, rozładunku i transportu.

 

Aktywne sieci P2P – z czego są zbudowane?

Sieci komputerowe to podstawa prawidłowego funkcjonowania współczesnego świata. W zasadzie każdy interaktywny element, który otacza nas lub w chodzi z nami w reakcję potrzebuje do prawidłowej pracy podłączenia do sieci komputerowej. Jednym z rodzajów sieci jest model P2P, czyli z języka angielskiego peer-to-peer, co oznacza równy z równym.

(więcej…)

« Starsze Nowsze »